Warunki gwarancji na wykonane usługi
Jako odpowiedzialna i rzetelna firma na wykonane prace udzielamy klientom gwarancji. Prosimy o zapoznanie się z poniższym dokumentem, który zawiera najważniejsze informacje, związane z realizacją prawa do gwarancji w naszym serwisie.
Postanowienia ogólne gwarancji
- Udzielona gwarancja obowiązuje i jest stosowana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Gwarancja zostaje wykonana wyłącznie na podstawie dokumentu sprzedaży, jakim jest oryginalny paragon lub faktura.
- Gwarancja udzielana jest na okres 12 miesięcy od daty wskazanej na dokumencie sprzedaży.
- Gwarancja obejmuje wyłącznie uszkodzenia powstałe w okresie obowiązywania gwarancji, które powstały w skutek ujawnienia się ukrytych wad materiałowych oraz nieprawidłowości spowodowanych technologią wykonania.
- Klient zobowiązany jest współdziałać z Gwarantem w celu realizacji zobowiązań gwarancyjnych, w szczególności poprzez bezzwłoczne tj. w terminie nie przekraczającym 14 dni, dostarczenia pojazdu w przypadku podejrzenia lub stwierdzenia wystąpienia usterki.
- Pojazd reklamowany jest dostarczany i odbierany przez klienta bezpośrednio do i z serwisu. Dostarczenie i odbiór reklamowanego pojazdu odbywa się na koszt nabywcy.
- Dostarczony do naprawy pojazd ma być kompletny, z osprzętem wraz z niezbędnymi dokumentami oraz z naniesionymi oznaczeniami, numerami seryjnymi na produkcie .
- O sposobie naprawy gwarancyjnej decyduje Gwarant.
- Gwarancja serwisu kończy się automatycznie po upłynięciu terminu gwarancji producenta części.
- Po wykonanej naprawie w pojeździe wymagane jest regularne serwisowanie zgodnie z wytycznymi producenta pojazdu oraz gwaranta.
- W przypadku wykonania naprawy lub obsługi podzespołu lub komponentu wg technologii opracowanej przez serwis, serwisowanie pojazdu należy wykonać bezwzględnie wg wymogów gwaranta.
- W przypadku potwierdzenia odpowiedzialności, uprawnionemu z gwarancji przysługuje prawo do bezpłatnego usunięcia niesprawności w terminie 30 dni od daty dostarczenia pojazdu. W przypadku gdy do gwarancyjnego usunięcia wady niezbędne jest sprowadzenie części zamiennych z zagranicy, termin naprawy może być wydłużony o czas niezbędny do sprowadzenia tych części.
- Żadna gwarancja nie może być zrealizowana w przypadku, gdy dokonano korekcji licznika lub niemożliwe jest odczytanie jego stanu. W przypadku wymiany licznika pojazd powinien być dostarczony do gwaranta i zaktualizowany stan na zleceniu serwisowym z adnotacją w książce obsługi pojazdu.
- Serwis nie odpowiada za utratę przychodów, przerwę w prowadzeniu działalności gospodarczej lub funkcjonowaniu procesów technologicznych, jak również za bezpośrednie i pośrednie koszty wynikające z nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia.
- W przypadku stwierdzenia przez serwis, że zgłoszenie było bezpodstawne w całości lub w części, serwis powiadomi użytkownika i zaproponuje mu odpłatną usługę serwisową.
- W każdym przypadku sumaryczna odpowiedzialność serwisu nie może przekroczyć kwoty zapłaconej za wykonaną usługę.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za terminowość napraw gwarancyjnych, jeżeli działalność serwisowa zakłócona zostanie nieprzewidzianymi okolicznościami o charakterze siły wyższej lub gdy w uzgodnionym wcześniej terminie. Klient nie dostarczył pojazdu lub podzespołu.
- Niniejsza gwarancja podlega prawu polskiemu i jest nie przenośna.
- Główną misją naszego warsztatu jest utrzymanie satysfakcji naszych Klientów.
Wyłączenie gwarancji
Gwarancji nie podlegają:
- części wyeksploatowane w skutek naturalnego zużycia m. in.: filtry oleju, filtry powietrza, filtry paliwa, filtry przeciwpyłowe układu klimatyzacji, pióra wycieraczek, żarówki itp.,
- uszkodzenia powstałe w wyniku transportu,
- przedostanie się do urządzeń reklamowanych, ciał lub substancji obcych innych niż płyny dla których system był przeznaczony,
- materiały eksploatacyjne, oleje oraz płyny a w szczególności: płyn chłodzący, płyn chłodniczy, układu wspomagania, płyn hamulcowy, płyn do spryskiwacza szyb, etc.,
- czynności serwisowe takie jak okresowy przegląd techniczny lub kalibracja systemów elektrycznych, regulacja komponentów, regulacja geometrii zawieszenia, rotacyjne oraz sezonowe przekładanie opon, regulacja ciśnienia w oponach, itp.,
- systemy i podzespoły uszkodzone na skutek czynników niezależnych od serwisu, w szczególności: niewłaściwego użytkowania pojazdu, użytkowania pojazdu niezgodnie z jego przeznaczeniem, jazda na krawężnikach, udział w zawodach sportowych, przeciążenie, itp. Uszkodzenia powstałe z braku lub w wyniku niewłaściwej konserwacji,
- uszkodzenia powstałe w skutek niewłaściwego przechowanie, czy też użycia niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych.
- uszkodzenia pojazdów w wyniku działania sił wyższych lub zdarzeń losowych: (pożary, powodzie, kradzieże, nie fachowe rozruchy, wyładowania atmosferyczne, kolizje i wypadki drogowe itp.),
- samodzielne udoskonalenia, przeróbki, tuning,
- uszkodzenia i korozja powierzchniowa wywołana przez szkodliwe czynniki środowiska (kwaśne deszcze, osady chemiczne, ptasie odchody, sól i usterki nimi spowodowane, itp.),
- zarysowanie lakieru, uszkodzenia mechaniczne nadwozia i inne usterki nimi spowodowane,
- uszkodzenia powłoki lakierowej skrzyń ładunkowych pojazdów ciężarowych, także korozji powierzchniowej tych skrzyń,
- usterki wywołane brakiem właściwej obsługi, użyciem biopaliwa, użyciem niewłaściwego paliwa pod względem rodzaju lub jakości, a zwłaszcza o zawartości składników niezgodnych z Polską Normą: PN-EN-950, PN-EN-228, oleju, środków smarnych i innych,
- uszkodzenia części i pojazdu wywołane niewłaściwym zastosowaniem, nieprzestrzeganiem zleceń producenta np. zastosowane niezgodnie z ich przeznaczeniem,
- usterki wywołane zastosowaniem części zamiennych podzespołów niezgodne z ich przeznaczeniem,
- nie są uwzględniane dodatkowe koszty związane z usterką pojazdu takie, jak: zakwaterowanie, wyżywienie, najem pojazdu zastępczego, koszty podróży, utrata zarobków i innych strat materialnych i niematerialnych,
- uszkodzenia, będące następstwem użytkowania samochodu z defektem, w tym również takich, które wynikają z uniemożliwienia Gwarantowi usunięcia usterki we właściwym terminie, poprzez zaniechanie udostępnienia samochodu,
- naprawy prowizoryczne lub częściowe wykonane na prośbę klienta, wszelkie zmiany w pojeździe lub części zamiennej nieprzewidzianej przez producenta,
- przypadki drgań oraz hałasów związanych z normalnym działaniem pojazd,
- zmiany jakości np. deformacja, odbarwienie spowodowane przez naturalny proces starzenia się pojazdu lub części,
- incydenty związane z brakiem odpowiedzi klienta na wezwanie gwaranta (jego przedstawiciela), w zamiarze doprowadzenia pojazdu lub części do zgodności,
- zgłoszenia telefoniczne lub w innej formie, ale bez wizyty w serwisie,
- czynności związanych z obsługą pojazdu, w którym zastosowano część zamienną lub akcesorium.
- inne koszty niewyszczególnione w niniejszej gwarancji, szczególnie koszty związane z unieruchomieniem pojazdu
- naprawy wykonywane przy użyciu zamienników części- brak zastosowania oryginalnych części.
Utrata Gwarancji następuje w przypadku:
- Nieprzestrzegania zaleceń Producenta i Gwaranta w zakresie eksploatacji, konserwacji i obsługi pojazdu zawartych w instrukcji obsługi oraz warunkach gwarancji, a w tym między innymi niewykonania obowiązkowej obsługi technicznej we wskazanym terminie i prawidłowego potwierdzenia ich wykonania.
- Stwierdzenia przeróbek pojazdu, samodzielnych napraw, zmian konstrukcyjnych oraz montażu dokonywanego przez podmioty do tego nieuprawnione i bez pisemnej akceptacji Gwaranta.
- Używania uszkodzonego pojazdu, części i podzespołów (pomimo przesłanek wystąpienia wady).
- Uszkodzenia systemu, komponentu lub części na skutek zastosowania instalacji zasilania paliwami gazowymi lub alternatywnymi paliwami płynnymi.
- Użytkowania pojazdu w sposób odbiegający od naturalnego, określonego w instrukcji obsługi pojazdu powodującego niesprawność.